Sunday, 9 April 2017

HIDRACIJA ORGANIZMA KOD SPORTAŠA I OPĆE POPULACIJE


Pozdrav svima 😊,

Tema o kojoj ću vam danas pisati jeste hidracija organizma. Po tvrdnjama mnogih stručnjaka čovjek može izdražati dulje vremena bez hrane, no bez vode ne dulje od 3 dana u uvjetima normalne temperature okoliša. Što znači da nam je voda esencijalna za život.
Udio vode u našem tijelu iznosi oko 70% , no vodu tijekom dana gubimo na različite načine ovisno o dobi, spolu, tjelesnoj aktivnosti i temperaturi okoliša. Gubimo je naravno znojenjem, urinom, mali dio fecesom te disanjem.
Kako se ne bi doveli do stanja dehidracije vodu je jako bitno tijekom dana nadoknadjivati.
Nadoknaditi je možemo na različite načine:

  •  popiti nekoliko čaša vode što je klasičan način 
  •  popiti čaj ili kavu
  •  popiti sok
  •  pojesti juhu koja osim što hidrira organizam odličan je izvor elektrolita i vitamina koji  dodatno pomažu u održavanju našeg organizma zdravim
  • hrana - kao skriveni izvor vode 

Ono što me ljudi često pitaju jeste: Da li moram popiti 2L ili više vode dnevno?!?
Naravno da NE! 
Kao prvo unos tekućine ovisi o dobi, spolu, fizičkoj aktivnosti, temperaturi okoliša te tjelesnoj težini.
Što nam najbolje govori da ljeti unosim puno više tekućine zbog visokih temperatura dok je unos tekućine zimi nešto manji.
Ono što je bitno jeste i fizička aktivnost ili posao kojim se bavite. Naravno da će unos tekućine kod ljudi koji se bave sportom ili jačim fizičkim naporom biti veći od onih čiji je posao sjedilačke prirode zbog većih gubitaka tijekom aktivnosti
Također ono što želim naglasiti jeste da u sve preporuke za unos tekućine  koje dobijete od svojih nutricionista ulazi sva tekućina (voda, mineralna voda,čaj, kava..) te hrana (juha,voće,povrće..), što ne znači da morate striktno "popiti" tu količinu vode.
Gledajte da vaš unos tekućine bude onoliko koliko je potrebno vašem organizmu, te unos nemojte ni predcjenjivati,ali ni podcjenjivati te se dovest do stanja dehidracije.
Ono što je ženama, ali i muškarcima jako bitna informacija jeste da povoljan unos vode utječe i na ljepotu naše kože i tena. Stoga ako imate problematičnu kožu zapitajte se da li je unos vode u vaš organizam adekvatan. Ukoliko je vaš organizam dovoljno hidriran to se odražava i na ljepotu vaše  kože koja je tada manje suha, sklona aknama ili alergijama.

Što se tiče sportaša ili onih koji se rekreativno bave sportom preporuke za unos tekućine naravno ne možemo opet generalizirati kao ni kod opće populacije pristup je opet individualan i ovisi o težini i trajanju aktivnosti. No preporuke možemo otprilike definirati ovako:

Prije aktivnosti: 300-600 ml u sklopu obroka, a zatim 300-450ml 15 min prije same aktivnosti
Tijekom aktivnosti: kod kraćih fizički aktivnosti unos nije potreban jer je organizam dovoljno hidriran 
Kod duljih aktivnosti taj je unos manji zbog povoljnog stanja hidriranosti organizma prije izvedbe te je sama izvedba kvalitetnija, učinkovitija,a rezultati zagarantovani.
Dehidracija negativno utječe na sportsku izvedbu ubrzava rad srca i povećava percepciju napora pa je za izvedbu vrlo bitna hidracija organizma prije, tijekom i poslije aktivnosti (rehidracija) .
Nakon aktivnosti organizam je potrebno rehidrirati te nadoknaditi izgubljeno što opet ovisi o već spomenutom trajanju aktivnosti te težini sportaša.

Još jedan mali prijedlog kako izvršiti detoksikaciju organizma putem tekućine i hrane, te kako možete ojačati svoj imunitet čitajte na je jednom od mojih starijih postova POSLIJEPRAZNIČNA DETOKSIKACIJA.

Do idućeg posta budite mi lijepi i zdravi te ne zaboravite unos tekućine!! 👋👋💋💓




6 comments:

  1. Veoma poučan post, ja volim da praktikujem vodu sa limunom svako jutro, nekako me probudi ali i da mi dodatnu energiju xo

    https://theninebyivana.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Odlična navika,ja praktikujem cijeđeni grejp ujutro dobar je za topljenje masti u organizmu pa ako voliš grejp probaj! :) :*

      Delete
  2. Veoma poucno, bravo! Pogledaj moj blog i zaprati me ukoliko ti se svidi ✌💄 http://svetlepotebyandjela.blogspot.rs/?m=1

    ReplyDelete
  3. Ja ne smijem piti vodu s limunom na prazan želudac, pogotovo ne ujutro, jer pijem kavu :)
    Znam da ona nije dobra, ali nema boljeg osjećaja kad te probudi miris kave. ujutro <3
    Vodu s limunom pijem poslje ručka jer mi brza metabolizam.

    Tea time - Klonovi: moonstears

    ReplyDelete
    Replies
    1. Slažem se, nije nužno da ju piješ na prazan želudac! Naravno kada će ko piti vodu stvar je izbora, bitno je ne ostaviti organizam dehidriran! :)
      Osobno nemam apsolutno ništa protiv kave (i ja ne mogu zamisliti početak dana bez nje) ;))

      Delete

Copyright © 2015 Body and fashion blender